|
Zegar - ćwiczenia w odczytywaniu i wskazywaniu pełnych godzin na zegarze
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 32721 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej dla uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej.
Zespół - I zespół kl. II gimnazjum dla uczniów głębiej upośledzonych umysłowo: Uczennica X- lat 20; upośledzenie umysłowe stopnia umiarkowanego; zaburzona percepcja wzrokowa i słuchowa; zna większość liter, słabo czyta bardzo proste wyrazy 3-literowe, słabo odwzorowuje; niski poziom pojęć matematycznych, popełnia błędy przy odczytywaniu i wskazywaniu pełnych godzin na zegarze.
Uczeń X - lat 19; upośledzenie umysłowe stopnia umiarkowanego; zaburzona percepcja wzrokowa i słuchowa; zna niektóre litery, nie czyta, bardzo ładnie odwzorowuje; niski poziom pojęć matematycznych, popełnia błędy przy odczytywaniu i wskazywaniu pełnych godzin na zegarze.
Uczeń X- lat 18; upośledzenie umysłowe stopnia umiarkowanego; zaburzona percepcja wzrokowa i słuchowa; zna bardzo niewiele liter, nie czyta, słabo odwzorowuje; słaba znajomość pojęć matematycznych, czasami popełnia błędy przy odczytywaniu i wskazywaniu pełnych godzin na zegarze.
Czas trwania – 45 min. Temat zajęć – Zegar – ćwiczenia w odczytywaniu i wskazywaniu pełnych godzin na zegarze.
Cele ogólne: - utrwalenie umiejętności posługiwania się zegarem, - usprawnianie percepcji wzrokowej.
Cele operacyjne: - uczeń 6-krotnie poprawnie odczytuje pełne godziny 1-12 na zegarze z tarczą, - uczeń 6-krotnie poprawnie ustawia wskazówki zegara na wskazanej godzinie, - uczeń składa bez wzoru układankę z 6 części, - uczeń wyszukuje 4- 6 różnic w dwóch obrazkach.
Metody: - pokaz - rozmowa, - praktyczne działanie.
Formy pracy: - praca zbiorowa jednolita, - praca indywidualna zróżnicowana.
Środki dydaktyczne: - zegar ścienny, duży zegar z tektury z ruchomymi wskazówkami dla nauczyciela oraz 3 mniejsze zegary dla uczniów, - układanka – zegar z 6 części dla każdego ucznia, - karty pracy, - litery magnetyczne: z, e g, a, r, - karty z cyframi od 1do 12, - dwa obrazki przedstawiające zegar do wyszukiwania różnic dla każdego ucznia, - klej.
Przebieg zajęć :
I. Zajęcia wstępne.
1. Czynności organizacyjne, powitanie. 2. Składanie z części obrazka (zegar). - Uczniowie indywidualnie składają bez wzoru obrazek z 6 części . - Uczniowie opisują obrazek, odpowiadają na pytania nauczyciela. - Uczniowie naklejają obrazek na kartę pracy. 2. Zapoznanie z tematem i celem zajęć.
II. Część główna zajęć.
1. Zegar – uzupełnianie brakujących elementów. - Uczniowie porównują zegar na obrazku z zegarem ściennym i uzupełniają tarczę zegara na złożonym obrazku brakującymi cyframi i wskazówkami. 2. Ćwiczenie percepcji słuchowej. - Uczniowie dokonują analizy słuchowej wyrazu zegar na sylaby, głoski, wyodrębniają pierwszą i ostatnia głoskę w wyrazie. 3. Rozsypanka literowa – zegar. - Wspólne ułożenie wyrazu zegar na tablicy magnetycznej. - Uczniowie przepisują wyraz na kartę pracy. 4. Ćwiczenia z zegarem. - Nauczyciel przypomina na dużym zegarze sposób odczytywania pełnych godzin. - Uczniowie ustawiają wskazówki zegara na określonej porze: śniadanie, godzina przyjścia do szkoły, kolacja. - Uczeń ustawia pełną godzinę na swoim zegarku, a pozostali ją odczytują (każdy uczeń kolejno dla następnego). - Uczniowie losują karty z cyframi od 1 do 12 i ustawiają wskazówki na tej godzinie. 5. „Wesołe zegary” – indywidualne wyszukiwanie różnic między obrazkami. 6. „Zegar, zegarek” - zabawa ruchowa. - Uczniowie wykonują skłony głowy w bok z wymawianiem słów ‘tik-tak”, skłony tułowia w prawo i w lewo z wymawianiem słów „bim-bom”. 7. Ćwiczenia na kartach pracy – praca indywidualna. - Uczniowie samodzielnie wykonują zadania znajdujące się na indywidualnych kartach pracy: - odczytywanie godzin na zegarach, - dorysowywanie wskazówek na tarczach zegarów, - odczytywanie i zapisywanie godzin.
III. Zakończenie zajęć.
1. Indywidualne odczytywanie uzupełnionych ćwiczeń na kartach pracy. 2. Podsumowanie i ocena pracy uczniów. 3. Pożegnanie.
Opracowała: Jolanta Jaworska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|